Yirtma ve Kesme Aktivitelerimiz – Tearing and Cutting Activities

Scroll Down for English

Montessori egitim felsefesine tam da cuk oturan 2 aktivite yaptik. Montessori Egitimi ne midir? İste ozetini shcek.gov.tr sitesinden aynen kopyaliyorum :

” Montessori Yöntemi’nin en önemli özelliği yöntemin kendine has bir eğitim felsefesinin üstüne inşa edilmiş olmasıdır. Maria Montessori kendi oluşturduğu eğitim yöntemini anlatırken şöyle der “Çocuğu çalıştım. Çocuğun bana verdiklerini aldım ve onlarıifade ettim. İşte Montessori Yöntemi budur. ” Bugün dünyada Montessori Eğitimi öncelikle okul öncesi ve ilköğretimde uygulanmaktadır.

Montessori Yöntemi, çocuğun bir birey olarak tüm özelliklerini mümkün olabilecek en ileri seviyede geliştirmeyi hedefler. Bu yolda çocuğu sorular üreten ve sorularına cevaplar bulabilen biri olarak yetiştirir. Önemli olan kişinin kendine yeterli bir birey olabilmesidir. Montessori Yöntemi özünde üreten ve mutlu insanlar yetiştiren bir hayat eğitimidir.

Montessori felsefesinin temeli; çocuğun ileride olacağı kişiyi, potansiyel olarak içinde taşıdığı şüncesidir. Çocuğun bedensel, entelektüel ve duygusal potansiyeline tam anlamıyla ulaşması için özgürlüğe ihtiyacı vardır. Ama bu özgürlük, düzen ve özdisiplin yoluyla erişilecek bir özgürlük olmalıdır.

Dr. Montessori’ye göre çocuk, içi yetişkinler tarafından doldurulacak boş bir kâse değildir. “Konsantre olabilme ve uzun süre yoğunlaşabilme, irade disiplini ve olumlu sosyal davranış, öğrenme hevesi ve düzenli düşünme, hissetme ve hareket etme” özelliklerine sahipti. Bunlar, Montessori’ye göre psişik açıdan sağlıklı yeni çocuğun özellikleridir.

Montessori felsefesinde ‘çocuğun bireyselliği’ ön plandadır. Her çocuk, kendine özgü bir gelişime sahip bireysel bir kişiliktir.

Bir Montessori sınıfında, ‘evcilik’ anlayışı yerine her davranışın gerektirdiği gerçek materyallerle ‘çalışmak’ ön plandadır. Çocuklar oynarken (aslında çalışırken) sınıf düzeninden ve malzemelerin korunmas ından da sorumludurlar.”

Yöntem; Çocuğa, Bilgiyi Dolaylı Olarak Öğretir ve Çocuklara Kendi Kendilerine Bakabilmeleri İçin Yardım Eder.”

Bu bilgilerin uzerine yaptigimiz 2 aktivitemiz daha net anlasilabilir. Cunku bu tip aktiviteler, ince motor kaslari gelistirmek disinda cocugun kendi isini kendi gorebilmesine yardimci olan aktivitelerdir.

Ilk aktivitemiz yirtma aktivitesiydi. Malzeme olarak aluminyum folyo kullandik. Folyolari yirtip parcalara ayirdik. Daha sonra da anne parcalarin ziyan olmasina kiyamayinca onlarla Yildizlar sarkimiz icin iki adet yildiz yaptim, oglum da bana yardim etti.

We did two Montessori activities yesterday. One is a tearing activity and the other is a simple cutting activity. I gave Leo tinfoil to tear into pieces. He loved tearing and squeezing it. Aftet doing the tearing and squeezing, he wanted his to car to be involved in our the activity. So I wrapped the car with tinfoil and he loved it too. After having enough of fun, I made 2 stars using those pieces of tinfoil for our Twinkle Twinkle Little Star song.

" Yirt oglum cekinme "

 

Oyuncak arabamizi folyoyla sardik

 

Veee yirtik parcalardan yildizlarimiz...

Ikinci aktivetimiz ilkine gore daha doyurucuydu ! :) Ikea’dan aldigimiz cocuk bicagimizi kullanarak muz kesme calismasi yaptik. F hem eglendi hem de doydu :)

The second activity was an edible one :) We cut a banana into pieces using a children’s knife from Ikea. Leo was excited to do the cutting and eating :)

 

 

Nammm nummmmm

Bir Cevap Yazın

