Golgeleri Bulma Oyunu – ‘ Where’s the shadow? ‘Activity

Scroll down for English

Bugunku oyunumuz icin onceden hazirliklik yapmak gerekiyor. Aslinda sekilli deliklerden objelerin ( daire, kare, yildiz gibi) atildigi, hepimizin mutlaka aldigi oyuncaklarin degisik bir versiyonu. Icine atmak yerine, golgenin uzerine objeyi koyup eslestirme yapmis oluyoruz. Beyaz A4 kagida kullanmak istedigim 4 objeyi yerlestirip kalemle cevrelerinden dolasarak cizdim. Sonra sekilleri maket bicagiyla kestim ve cikarttim. Elimde kalan sekilli ve delikli A4 kagidi koyu renk kartona yapistirdim. Boylece golgeli kagidi elde etmis oldum. Sonrasi da ogluma kaldi :) Uzun lafin kisasi fotograflara geceyim isterseniz. Ben ilk kez deneyecegimiz icin 4 sekil yeter diye dusundum, sanirim basit geldi. Daha buyuk bir kagida daha fazla sekille tekrar denemeyi dusunuyorum.

Where’s the shadow ? activity is a simple matching activity and very similar to those toys that we put shapes into the matching holes. This one is a home made version and needs a little preparation beforehand. You should find your objects first, (I used 4 objects) and put them on a white sheet, draw them and cut the shapes with an x-acto knife. Then take the paper and stick it onto another dark colored paper. There you have your shadowed paper. Then give the corresponding objects and the paper to your child and help him match them. Pictures would explain better I guess…

Iste bu kadar basit… Bu tip eslestirme aktiviteleri cocuklarin dusunme becerilerini, mantik kullanmayi, gorsel yetenenklerini, algilama gucunu ve ileriki donemde matematiksel becerilerini gelistirir. Yapilabilecek oyle cok eslestirme aktivitesi bulabiliriz ki…Hele insan anne olunca bardak – tabaktan bile biseyler uyduruveriyor bazen. Bu da anne olmanin guzelliklerinden biri daha…

Tadaaa…That easy! This kind of matching games improves children’s thinking, visual perceptual and mathematical skills. We can come up with so many matching activities… When you are a mom, you can even create a game out of glasses and plates sometimes. It’s another plus of being a mom!

2 thoughts on “Golgeleri Bulma Oyunu – ‘ Where’s the shadow? ‘Activity

Bir Cevap Yazın

