Fiil Kartlari Oyunu – Verb Cards Activity

Gectigimiz ay Tubitak’in dergisi Merakli Minik’in icinden bu kartlar cikmisti. Farkli amaca yonelik verilen bu kartlari gorur gormez tam da ihtiyacim olan seyin zahmetsiz olarak elime gecmesine oyle sevindim ki. Kartlarin ozelligi fiil kartlari olmalari. Yani her resimde bir cocuk farkli bir sey yapiyor. Ornegin ‘sacini tariyor’ veya ‘zipliyor’.

I came across these verb cards last month. They were given inside of a children’s magazine. I was so glad to have them because I was ready to buy or print some for us.

Once kartlari tek tek ayirdik sonra da hemen oynamaya basladik. Ben sectigim 9 karti masaya ters cevirip dizdim. Sonra ogluma her defasinda bir tanesini sectirdim. Cikan karttaki yapilan isi vucut hareketleri ve seslerle canlandirmayi ogrettim ve sonra isi ona biraktim. Gercekten cok eglenceli oldu. Hayal gucunun gelismesinde cok faydali bir oyun. Hem de vucudunu, cevresini ve olaylari daha iyi anlamasina yardimi da olacak diye dusunuyorum. 2 gundur kartlari elimizden dusurmedik. Bol bol komiklik cikti anneye :) Bu tip aktiviteler icin benzer resimleri internetten rahatlikla bulup, bastirip kullanabilirsiniz. Ben de bu kartlari gormeden once oyle yapmayi dusunuyordum.

After pulling the cards apart from each other, I made up a game. I put nine cards turned backwards on the table and made Leo pick one at a time. I showed him how to imitate the action on the card .  It was a lot of fun. Imitating and role playing are great developers of imagination. They also give  the opportunity to learn more about a child’s body, his surroundings and the things happening around. You can find a lot of suitable  pictures from the internet, print them out and try this fun game.

Bir Cevap Yazın

