2 yaşındakiler için yabancı kültürler

 

Bir süredir takip ettigim Amerikalı annenin blogunda (Chasing Cheerios’dan Melissa) kızlarıyla yaptığı kültürel oyun ve aktiviteleri okumuştum. Sonrasında çok hoş bulduğum kültürel değişim paketleri organizasyonunu yapmaya başladı. Blogunu takip eden farklı ülkelerden annelerle gruplaşıp, çocukları için ülkelerini tanıtan zarf-paketler hazırlıyorlar ve birbirlerine postalıyorlardı. Sonrasında da bu paketlerle gelen ülkelere özgü eşyalar, pullar, kartlar, mektupları blogundan yayınlıyordu. Daha sonra işi ilerletti ve blogunu okuyan annelerden istekli olanaları da birbirleriyle gruplamaya başladı. Oglum çok küçük olduğu için katılmak aklımdan bile geçmiyordu. Sonrasında baktım hemen herkes bizim yaşlarımızda, ve Melissa da haykıra haykıra Amerika dışından annelere ihtiyacı olduğunu ilan edince dayanamadım, mail attım. Bir hafta olmadan, dahil olduğum grubun detayları mailimdeydi. Anlayamadigim sey  iki çocukla kendi yaptığı yüzlerce süper aktivitenin yanında bir de bizleri organize edecek zamanı nereden buluyor!

Gruplari 4’er kişiden oluşturuyor ve her grupta en az bir Amerikalı oluyor çünkü zaten blogu okuyanların çogu Amerikalı. Dolayısıyla bol bol international katılımcıya ihtiyaç duyuyorlar. Bizim grubumuzda bir Amerikalı, bir İngiliz ve bir Singapurlu bulunuyor. Mailler elimize ulaşınca biz iletişimi kendimiz devam ettirerek, paketlerle ve son gönderim tarihimizle ilgili detayları kararlaştırdık. Sonrasında iş pakete ne koyacağını düşünmeye geldi. Hem ağır olmayacak, hem de küçük çocuklara hitap ederek kültürümüzü yansıtacak birşeyler olması gerekiyordu. Zaten bu tip paket örnekleri blogda yayınlandığı için fikir sahibiydim. Biraz da kafa yorarak  2 aya yakın bir sürede 3 paketi de hazırladım. Tabi tüm mesaimi buna vermediğim ve arada 2 seyahat yaptığımı hesaba katalım! :)

Sonuçta pakette şunlar yer aldı:

Kartlar

Pullar

Türk bayraklı balon ve stickerlar

Türk bayrağı, haritası ve Peppee boyama kağıtları

Türkçe çocuk şarkıları cd

Güzellerinden seçmeye özen gösterdiğim Türkiye tanıtım broşürleri

Türk mutfağı üzerine oldukça kalın resimli bir kitapçık

Nazar boncuklu bilezik ve stickerlar (Çocukların 3ü de kızdı)

Akdeniz sahilinden topladığımız deniz kabukları

Tadımlık lokum

Hazır salep Dr. Oetker’in

Toybox

Peppee’li kurulama bezi tarzında birşey

Kullanım tarihi geçmiş Türk paralarından bir demet :)

Ve kendimizle ilgili mektup. Bunu da Peppee’li bir kartın arkasına yazdık. Herşey Peppee ile doldu, çok mu seviyorsun deseniz, asla!  Ama napalım bizim çizgi karakterimiz de Peppee, buna da şükür eskiden o da yoktu :) Keloğlandan iyidir heralde dışardan bakınca.

Aslında daha pek çok şey konabilirdi paketlere. Yolladığımdan beri hergün yeni birşey aklıma geliyor. İlerde belki tekrar katılırım böyle bir gruba. Yalnız posta ücretleri oldukça yüksek. İlk öğrendiğimde ufak bir pişmanlık yaşamadım desem yalan olur katıldığım için :) Ama sonuçları görünce iyki de katılmışım dedim.

Ağustosun ilk haftasında tüm paketler sahiplerine ulaştı bizim grupta. Ben paketlerden şimdilik sadece İngiltere’yi oğlumla paylaştım. Tahminimden çok eğlenceli oldu. Birçok şey de öğrendi gelen eşyalarla beraber. En kısa zamanda buradan paylaşacağım İngiltere paketimizi ve kültür keşif oyunlarımızı.

Türkiye paketimizden birkaç resim

Broşürler – Kitapçıklar

 Kartpostallar

2 thoughts on “2 yaşındakiler için yabancı kültürler

  1. Önce ingilizce postu okuyup yorum yazmıştım, tam aklıma takılanları da soracaktım ki (posta ücretleri gibi) yazının ayrıntılı Türkçesini gördüm :) O kadar çok mu tuttu posta ücreti?
    Sitede paylaşılan örneklerden en çok İngilizlerin yolladıklarını beğenmiştim ben, sizinkini çok merak ediyorum. Kırmızı oyuncak otobüs var mı :)

    • Ozel kargo sirketi sadece Singapur icin 70tl istemisti. PTT kargo ile 3 paket yaklasik 90tl tuttu. Posta ucreti olarak verince havaya atmisim gibi gelmisti ilk basta:) Melissa’nin sitesinde İngiliz paketini ben gormedim, varmi? Bizimki otobus degil ama otobus boyama sayfasi gondermis. Bikac gune fotograflari eklicem. Baska sorunuz olursa maille cevaplayabilirim, sevgiler

Bir Cevap Yazın

