Moon Sand Recipe – Sihirli Kum Yapimi

Turkcesi asagidadir

I had been coming across some moon sand recipes and games on craft sites but never got so excited to give them a try.
Yesterday, after a long picnic with friends outsite under the sun, my son got so tired and fell asleep in the car on the way back home. When we took him upstairs to his bed, he woke up after a 20 minutes of sleep which was too short for his regular nap time. So I wanted him to spend some time calmly with a tactile activity and gave the moon sand a try. The recipe is very simple, just made of mixing 8 cups of flour and a cup of vegetable or baby oil. The ratio is 1 to 8, so I made it by mixing 4 cups of flour and 1/2 cup of oil. I didn’t want to add any coloring since I liked the original color but you can add some if you like to.
I felt sorry for not trying this before because we loved it and played with it almost for 2 hours! It was a great family activity for a sunday afternoon.

Moon sand veya sihirli kum denen tarifi uzun suredir craft sitelerinde goruyordum ama hic ilgimi cekmiyordu.
Dun acik havada uzun bir pazar brunchinin ardindan eve donerken oglum arabada uyuyakaldi ve eve cikartalim derken de uyandi. 20 dk uyudu uyumadi, tabi ogle uykusu icin cok kisa oldu. Ben de bir sure daha sakince birseylerle ugrassin hala yorgundur diye dusundum. En iyisi yerde malzeme kesfi gibi geldi, farkli bisey dusununce de bu moon sand olayini bir deneyeyim dedim. İyki de denemisim. O kadar eglenceliymis ki… Tarif de cok basit. Sadece un ve sivi yagla yapiliyor. Basit bir oran var. 8’e 1. Yani 8 bardak un koyarsaniz 1 bardak sivi yag ( ben aycicek kullandim) kullaniyorsunuz. Bana 8 bardak un fazla gorundu, 4 bardak una yarim bardak yag ile yaptim, yetti de. Once kasikla sonra elle yogurdum, tarifte gida boyasi da konuyor ama ben koymadim, orjinal renk cok guzeldi cunku.
Ailece yaklasik 2 saat oynadik, oynamaya doyamadik, tavsiye ederim. Etraf biraz batti ama cok genis bir ortu serseydim batmazdi sanirim ortum kucuk geldi.

20121008-174555.jpg

20121008-174606.jpg

20121008-174615.jpg

20121008-174631.jpg

20121008-174645.jpg

20121008-174653.jpg

20121008-174713.jpg

3 thoughts on “Moon Sand Recipe – Sihirli Kum Yapimi

  1. bizimki de azıcık daha büyüsün ilk yapacağım etkinliklerden, şu an ev için pek iyi olmaz diye düşünüyorum.takibe alıyorum sizi, bize de beklerim, güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle :)

    • Sitenize kaydolmaya calisiyorum ama google accountum olmadigi icin open url de sorun veriyor. Email ile takip butonunuz yok sanirim:( tekrar tekrar deneyecegim.
      Bu etkinligimizde etraf batiyor, aman dikkat bu arada:)

Bir Cevap Yazın

