Keçe Sayı Panosu Yapımı – Felt Counting Board

Scroll down for English

Bu aralar sayılarla ilgili oyunlar oynuyoruz. Ozellikle degil ama sanirim zamani geldi diye:)
1 milyoncu tarzı bir dükkandan arkasi mıknatıslı sayıları almıştım epey önce. Onlar aklıma geldi geçen, fırın tepsisini çıkarttım, ters çevirip sayıları üstüne yapıştırarak oynadık, mıknatıslı tahta da alacağım yakında. Başka aktiviteler var aklımda.
Sonra ponponları saydık.
Sayma oyunu oynarken bile renklere göre eşleştirmek istedi oğlum. Öyle olunca ponponların renkleri, sayıları 10’a kadar tamamlayamadı. Biraz daha ponpon almam gerek sanırım.

We play a lot of counting games lately. Not because I try to teach him purposely, but just because we end up doing so:)
I had a set of magnetic numbers bought from a thrift store. I took them out last week so that we could play both with the pompoms and numbers. We used the back of an oven tray as a magnetic board:) My son tried to count the pompoms and match their colors to the magnetic numbers’ colors. Sadly we could only do it till number 6 because number 7 was yellow and we didn’t have 7 more yellow pompoms:) I should buy some more.

20121020-003048.jpg

20121020-003138.jpg

20121020-003206.jpg

Yakında seyahat var, yol boyunca arabada, babaannenin evinde yapılacak aktivite ve oyunların hazırlıklarındayım. Sagolsun oglum da birlikte birseylerle ugrasmaya oyle alıştı ki artık beş dakika boş kalsak, malzemelerin durdugu dolaba gidip “anne aktivite yapalım” diyor :)

Geçen hafta sonu Şık Düğme’ye uğramıştım, Ankaralılar bilir. Buradaki meşhur hobi malzemecilerinden biri. İçeri girince kendimi kaybediyorum ve çıktığımda poşetimdeki şeyleri ne için aldığımı bile hatırlayamıyorum:) Bu hafta az kalsın bir goblen seti ve kasnak alacaktım, sonra yapmayı bilmediğimi farkettim:) Neyse gelelim konumuza. Keçe almıştım biraz ve keçeden sayılar. Oğluma bir pano yapmayı planlamıştım yolculukta oyalanmak için. 2 akşamdır planladım kafamda nasıl birşey olacağını. Bugün de yaptım öğle uykusu saatimizde:) Fena görünmüyor, umarım kullanışlı da olur.
Yaptığım işlemler çok basitti. Genelde işi tutkal tabancası halletti, dikiş nakış olmadı:) Tabaka keçeyi kurdeleyle 9’a böldüm, kutucuklara sayıları yapıştırdım ve sert olması için de keçeyi yine sıcak tutkalla mukavvaya yapıştırdım. Sıra kutucuklara saymak için ne koyacağıma geldi. Kenarda bir boya kataloğu vardı. Renkli kısımlarını kesip arkalarına yapışkanlı cırt cırt yapıştırmayı düşündüm. Çakma sülfile makasını hatırladım, zigzag kesen makaslardan. Onu kullanarak, katalogdaki renklerden 45 adet pul kestim. Ebatları tam olarak aynı olmadı ama sonuçlardan memnunum. Oğlum pulları da çok sever, panoyu henüz görmedi ama görünce seveceğini düşünüyorum. 45 pulun arkalarına da minik minik kestiğim yapışkanlı cırt cırtlardan yapıştırdım. İşlem tamam oldu.

We’re planning a trip to visit granny soon and I look for toddler activities ‘on the go’ . I thought of making a felt counting board with the felt sheets and numbers I bought last week.
I had some free time today while Leo was having his naptime so I gave it a try. It turned out better then I expected. I used hot glue gun for sticking the ribbon and numbers. I also used the hot glue gun for sticking the felt sheet on hard cardboard.
I cut paint chips with zig zag scissors for stamps to go on the board and sticked velcro begind them.
That easy!
Hope we’ll have good times with our new board.

20121020-005547.jpg

20121020-005617.jpg

20121020-005645.jpg

20121020-005632.jpg

20121020-005706.jpg

20121020-005721.jpg

20121020-005746.jpg

20121020-005910.jpg

20121020-005921.jpg

4 thoughts on “Keçe Sayı Panosu Yapımı – Felt Counting Board

  1. durununannesi buna bayıldı :)
    ben çok severim bu tarz el yapımı oyuncakları..ellerine sağlık harika olmuş
    Duru sayı saymaktan sıkılıyor..bu konuda uzun bir süre ara vermiş bulunmaktayım..

    • Teşekkür ederim. Fazla uzatırsak benimki de sıkılıyor. 7’ye kadar sayıları tanıyor ve sayabiliyor ama sonrasını karıştırıyor ve sıkılıyor henüz:) Araba yolculuğu için birşeyler yapmaya çalışıyorum napalım yolumuz uzun bu sefer Trabzon son durak:)

  2. Maşallah ona :)
    Duru 20 ye kadar sayabiliyor 10 ye kadar tanıyor da ama 10 a kadar sayamadan 4 yada 5 te su koyu veriyor:)..mesela abaküsü sayıyor hemde hoşuna giderek fakat bu oyununuz gibi 5 diyorum mesela 5 tane nesne koymasını istiyorum sıkılıp bırakıyor..bu akşam değişik materyallerle tekrar edeyim belki özlemiştir :P
    evet sende haklısın bu bebeleri zaptetmek için bişeyler hazırlamak lazım tabii :)

Bir Cevap Yazın

