Zımpara Kağıdı ve Tebeşirle Doku Tanıma

Zımpara kağıdı doku keşfi açısından oldukça enteresan bir malzeme. Pütürlü ve sert yüzeyine dokunmak farklı bir deneyim çocuklar için.
Oğlum bebekken ona özel bir doku keşif albümü yapmıştım. Her sayfasına farklı bir malzeme koymuştum, favori oyuncaklarından biriydi. Oluklu karton, sünger, farklı renkte jelatinler, parlak kağıtlar, kumaşlar koymuştum sayfaların üzerine. Zımpara kağıdı koymamıştım cildine zarar verebilir diye, tanışmaları bugüne kısmetmiş. Gerçi çok benzeri, bulaşık süngerinin yeşil kısmıyla epey zamandır tanışıyorlar ama tabi aynısı değil.
Tebeşirle resim yaptık zımpara kağıdına. Oğlum serbest çalıştı, ben de birkaç bulut çizdim, sonra da ellerimizle dağıttık tebeşiri. Tek sayfa vardı elimde kağıt, öyle olunca renkli kartonları da kullandık. Önce amaçsızca resim yaptı farklı renklere, anlattı çizdiklerini, sonra kullandığımız kartonun rengine göre çizdik. Ben ” Ne sarıdır? Ekşi birşey. ” gibi yönlendirmelerle renge göre meyve, sebze gibi basit şeyleri ona söyleterek sanatsal yeteneğimin yettiği kadar çizdim :) Yine tebeşirle çizdim. Sonra biraz dağıttık tebeşiri ve kartonun üzerinde çizimin gitgide buğulandığını gördük… Uygulaması basit, ilgi çekici ve eğlenceli bir aktivite oldu.

20121115-011156.jpg

20121115-011244.jpg

20121115-011602.jpg

20121115-011612.jpg

3 thoughts on “Zımpara Kağıdı ve Tebeşirle Doku Tanıma

Bir Cevap Yazın

