Tel Şehriye ile At Çiftliği ve Gerçek Boyutlu Çocuk Süsleme

Son zamanlarda mutfakta birşeyler hazırlarken oğlum sandalyeyi yanıma çekip, üzerine çıkıyor. Bir şekilde bana yardım etmek, işlere dahil olmak istiyor. Ufak tefek işler buluyorum genelde, tehlikesiz tarafından :) Bugün de sandalyeyi çekince, yardımcım geldi diye sevinirken baktım tezgahta bulduğu abur cuburu ağzına dolduruyor benimki. Ben de tam o sırada özenle krep yapmaya çalışıyordum. Yedikleri fena sayılmazdı aslında, badem ve lavaş ekmeği yemeye başlamıştı, ama hazırladığım krepin boşa gitmesini istemediğimden birkaç dakika dikkati dağılsın diye önüne bir tabak tel şehriye, bir kavanoz ve bir kaşık verdim. Kaşıkla şehriyeleri kavanoza doldurmasını söyledim, hem oyalanır hem de el beceri çalışması yapmış olur diye. Seve seve yaptı…
O sırada ben de kahvaltıyı hazırladım ve birlikte kahvaltımızı ettik.
Sonrasında baktım şehriyeler biraz kavanozda biraz yerlerde, bari dedim başka birşeyde daha kullanalım bunları.
Evdeki plastik at oyuncaklarla bir at çiftliği oyunu kurmak istiyordum bir haftadır. Saman yerine açık yumurta satan yerlerdeki yumurtaların altına konan saman tarzı malzemeden alırım diye düşünmüştüm. Tel şehriye aklıma hiç gelmemişti. Çok sevindim o an şehriyeleri çiftlikte değerlendirebileceğimi farkedince.
Hemen fırın tepsisine doldurdum, oyun hamurumuz ve kahve karıştırma çubuklarıyla da alelacele çitleri oluşturdum. Atları getirme işini de küçük arkadaşım yaptı. Birlikte çiftliği kurduk. Bir traktör, su kabı, ağaç ve kaya parçası ekledik, evdekilerden uygun olanlar ve elime geçenler bunlardı o sırada. Atları yerleştirdik, su içirdik, oyun hamurundan yemek verdik ve uyuttuk.Atlarla ilgili konuşup, çiftlikte biraz daha oynadıktan sonra aktiviteyi bitirdik. Ben yine şehriyeleri kenara ayırdım.

Akşam üzeri çizim, boyama gibi şeylerle oyalanıyorduk kağıt kalemle. Derken birden işler el ve ayakları kağıda koyup çizmeye geldi. Ara sıra yapıyoruz bunu, çok hoşuna gidiyor oğlumun kendi elleri ve ayaklarının kağıt üzerine çizilmiş resimlerine bakmaya. Haziran ayı gibiydi sanırım büyük kraft kağıdı almıştım özel olarak oğlumu üzerine yatırıp tüm vücudunu çizmek için. Ama hiç hoşlanmadı, korktu sanırım, bana çizimi yaptırmamıştı. Sonrasında kapıya yapıştırdım ve sırtını dayatıp çizmek istemiştim, ona da izin vermemişti. Bu sefer tekrar denedim ve oldu! Tüm vücudumuzu çizebildik. Çok güldü, kıkır kıkır, pek bir eğlendi ben kalemle vücut hatlarını çizerken gıdıklandı sanırım…Ama ben yine izin vermez kalkar korkusuyla alelacele yamuk yumuk çizdim biraz :/
Eh madem elimizde öyle ya da böyle bir figürümüz var, sıra onu giydirmeye, kaş-göz-saç yapmaya geldi. İşin eğlencesi de burda başlıyor aslında. Bu tip aktiviteler çocukların kendi boyutlarını çevreye göre daha somut algılayabilmeleri açısından, hem de giydirme esnasında yaratıcılığı arttırdığından, çok yararlı oluyor.
Şehriyeler yine çıktı piyasaya ve bu sefer saç olarak kullandık şehriyeleri. Tutkalı sürdüm saç kısmına ve tutkallı bölgeye yığdık şehriyeleri. Saçlar tamam! Göz ve ağız hazırda vardı kırtasiyeden alınmış, ponponla da burun yaptık. Parlak kağıtlarımız vardı, onlarla da kıyafetleri yapınca, gerçek boyutlu çocuğumuz hazır oldu.
Şöyle bir bakınca janjanlı ve orantısız kıyafetiyle oğluşumla alakasız oldu ama komik bir tip oldu bir yandan:)
Bitince bir kapıya yapıştırdık ki sanat eserimize bakarak bir süre gururlanabilelim diye…

20121118-150202.jpg

Bir gün içindeki tüm şehriye anılarımız bu kadar!…Kalanlardan en az 3 günlük aktivite çıkar gibi görünyor .)

6 thoughts on “Tel Şehriye ile At Çiftliği ve Gerçek Boyutlu Çocuk Süsleme

    • Bakalım Barış kalıp çıkartma esnasında ne yapacak, ben de merakla bekliyorum Pınarcığım. Bizimki önceki deneyimde korkmuştu, 2.sinde çok hoşuna gitti ama bu sefer de ben korktum kaçacak diye:)

Bir Cevap Yazın

