Van Gogh Ve Traş Köpüğü / Van Gogh and Shaving Foam

Scroll down for English

Haftasonu Ankara Cermodern’de Van Gogh Alive sergisindeydik.
“Güçlü bir klasik müzikle senkronize olarak değişen, dev boyutlardaki 3.000’den fazla Van Gogh görüntüsü; ekranları, duvarları, kolonları, tavanı ve hatta yeri de dolduran heyecan verici bir gösteri yaratarak, ziyaretçilerini ünlü ressamın eşsiz tarzını oluşturan coşkulu renkler ve canlı detaylarla büyülüyor.”
Detaylı bilgi için linki burada

Sonunda kısmet oldu gittik. Ben takıntım olan Starry Night ( Yıldızlı Gece) ‘ı görmek için tüm sergiyi / sunumu 2 kez izledim. Ve çok beğendim.
İçerde fazladan kalınca çekilen fotoğraflardan bir demet :

20121129-010802.jpg

20121129-010822.jpg

20121129-010832.jpg

20121129-010840.jpg

20121129-010850.jpg

20121129-010858.jpg
Çıkışta mekanın bahçesinde biraz takılalım, çocuk oynasın derken, içerde sıkılmış olan minik bey o rahatlamayla olsa gerek, trene bakıyor havası verip çimleri bir güzel sulayıverdi. Sonra da ıslaklığın verdiği rahatsızlıktan ötürü bizi suçladı ve yürümekte güçlük çekti :) Fotoğrafta baştan aşağı ıslak bir erkek çocuğunun yürüyüş stilini görebilir, sokakta bu tiplere rastlarsanız uzaklaşabilirsiniz ! :)

20121129-011400.jpg

Ertesi gün ve daha ertesi gün boyunca kendimi nadasa çektim ve Van Gogh ile ilgili nasıl sanatsal bir aktivite yapabilirz diye düşündüm. Sonuçta birşeyler buldum. Traş köpüğü + boyalar = Starry Night !
Sırasıyla şöyle :
Önce oğluma yapmaya çalışacağımız resmi gösterdim.

Sonrasında köpükler tepsiye sıkıldı. ( Bizim fırın tepsisinin dili olsa da konuşsa! )

İlk defa köpük verdiğim için önce biraz tadını çıkartmasını bekledim:

20121129-011757.jpg

Biraz daha köpük ekleyip düz bir zemin oluşturdum ve hemen hemen uygun yerlere uygun renkleri sıktım:

20121129-011853.jpg
Fırçalarla işe koyulduk. Boyaları yuvarlayarak dağıttık. Kaşıkla çay karıştırırmış gibi:)
İşte bizim Yıldızlı Gece versiyonlarımız :

20121129-012009.jpg
Sonrasında ise her 2 yaşındaki insanın yapacağı gibi tüm malzeme eller yardımıyla birbirine iyice yedirildi, farklı bir ‘tablo’ ve Hulk benzeri elleri olan bir yaratık ortaya çıktı :)

20121129-012147.jpg

We went to see the Van Gogh Alive exhibition in the weekend. I was so mesmerized to look at the Starry Night painting that I watched the whole thing twice.
After the exhibition, I decided to try an art project about it.
We used shaving foam and acrylic paint for the project.
I showed my son the Starry Night painting just before starting the activity. We put a lot of foam on a large oven tray and created a smooth surface. I dropped the paint on the foam accordingly to the original painting. Then we took our brushes and started making circular movements on the paint drops.
After catching a similar sight for a second, Leo mixed everything and turned into a Hulk-like creature :) Fun times…

20121129-174403.jpg

20121129-174517.jpg

20121129-174532.jpg

6 thoughts on “Van Gogh Ve Traş Köpüğü / Van Gogh and Shaving Foam

Bir Cevap Yazın

